Simyo voor 21e keer uitgeroepen tot beste provider
Simyo is opnieuw de Beste mobiele provider volgens het panel van de Consumentenbond! De prijzenkast begint zo langzamerhand uit te puilen. Waarom we zulke hoge cijfers krijgen van de panelleden? Eigenlijk vooral omdat alles gewoon goed gaat. Bellen, internetten, sms’en en onze administratie; de panelleden kunnen ons nauwelijks op fouten betrappen.
Hoe win je de award voor Beste mobiele provider?
beste mobiele provider award consumentenbond simyo
Elk kwartaal beoordeelt een panel van zo’n 8000 man (en vrouw) de kwaliteit van mobiele providers. De panelleden melden hoeveel storingen er waren met mobiel bellen, sms’en en internetten. En elk kwartaal geven ze aan hoe tevreden ze zijn over hun provider. Elke provider krijgt van minimaal 50 panelleden een oordeel op de verschillende criteria. Hoe minder klachten, hoe hoger de score. De winnaar mag zich Beste mobiele provider van het kwartaal noemen. Nieuwsgierig waar we op worden gecheckt? Dit zijn de criteria:
bellen onderweg
bellen binnen
bellen buiten
Ontvangen en versturen sms
internet onderweg
internet binnen
internet buiten
Algemene tevredenheid
Voorwaarden
Problemen bellen en sms’en
Problemen internet
Traag internet
Problemen administratief
Waarom vindt de Consumentenbond Simyo de beste mobiele provider?
beste mobiele provider consumentenbond hoogste tevredenheid simyo
Met een gemiddelde score van 9,1 kwam Simyo voor de 21e keer als winnaar uit de bus. De panelleden (en hopelijk jullie ook) zijn over het algemeen zeer tevreden over Simyo. Het hoogst scoren we met mobiel internet, belkwaliteit en onze dienstverlening in het algemeen. Simyo klanten ervaren nauwelijks problemen. En zo hoort het.
Hoge algemene tevredenheid
Vorige keer gaven de leden van het consumentenpanel die klant zijn van Simyo een 9,5 voor hun algehele gevoel van tevredenheid. Dit keer hebben ze daar nog een tiende puntje bovenop gedaan. Met een 9,6 zijn zij het meest tevreden van alle deelnemers. En daar zijn wij op onze beurt dan weer heel blij mee.
Beste belkwaliteit
Ooit was een telefoon vooral bedoeld om te bellen. Maar snappen, chatten, streamen en appen zijn alsmaar belangrijker geworden. Toch is een goede belkwaliteit nog steeds het minste wat je van je provider mag verwachten. En dus is het fijn om te weten dat Simyo het hoogste scoorde op bellen onderweg en buiten. Ook met bellen binnenshuis stonden we in de top 3.
Beste mobiele internet
Simyo beste mobiele internetZoals gezegd, we internetten wat af met onze mobieltjes. We staan er nauwelijks bij stil hoe smooth dat gaat, tot het moment dat je filmpje tijdens een cliffhanger blijft hangen. Paniek! Gelukkig gebeurt dat bij Simyo zelden (1,6%). We hadden de minste storingen van iedereen. En dus is het niet gek dat we voor internet onderweg de hoogste score krijgen. Een mooie 9,3! Maar ook met ons internet buiten en binnen zitten we bij de top.
Minste problemen
Van storingen wordt niemand blij, van een laag storingspercentage wél. Bij ons ervaren mensen de minste problemen met mobiel internet (1,6%) of traag internet (2,7%). En met een percentage van 0,6% doet onze administratie het nog een tikkie beter dan in het vorige kwartaal. Onterechte afschrijvingen, fouten in de factuur, dat is bij ons gelukkig een zeldzaamheid. Maar het kan altijd nóg beter dus op naar die 0%!
Beste mobiele provider zijn is een eer
beste mobiele provider consumentenbondhoogste cijfer simyo
Simyo is ontzettend blij er dit kwartaal weer met de prijs van Beste mobiele provider vandoor te gaan. Deze prijs van de Consumentenbond is een groot compliment, vooral omdat het panel helemaal onafhankelijk is en ons en onze collega’s op veel criteria beoordeelt. Met een totaalscore van 9,1 scoorden we flink hoger dan de vorige keer, toen we ook al nummer 1 waren. Het ultieme bewijs dat we niet achterover leunen zodra die prijs in onze prijzenkast staat te pronken. Het motiveert ons alleen maar om het voor jullie de volgende keer nog beter te doen.