Valse mail uit naam van Vodafone over online factuur
In een mail van 'Vodafone' staat dat je moet inloggen via 'My Vodafone' om je nieuwe factuur te zien. Pas op: de mail is niet afkomstig van Vodafone. Log niet in en verwijder de mail.
Een citaat uit de mail: 'Door nieuwe europese regelgeving wordt het bedrag van uw factuur alleen nog in My Vodafone weergegeven. Mochten wij 15 november nog geen betaling hebben ontvangen dan zijn wij genoodzaakt uw verbinding af te sluiten.' Vervolgens wordt je via een link gevraagd om in te loggen voor een overzicht van het factuur. Klik niet op de link: cybercriminelen proberen aan jouw inloggegevens te komen.
De mail is afkomstig van noreply@eu-klantenservice.com of factuur@mail-klantenservice.com, dit zijn beide geen e-mailadressen die de provider gebruikt.
Vodafone geeft in een reactie aan melding te hebben gekregen van de mail. 'We adviseren je om de afzender te blokkeren en het bericht te verwijderen. Reageer er niet op en klik vooral niet op linkjes in het bericht!' Op de website vind je andere voorbeelden van valse mailtjes uit naam van de provider. Valse mailtjes of sms'jes uit naam van Vodafone kun je melden via dit e-mailadres: phishing(at)vodafone.nl (vervang de (at) voor een @).