Consumentenbond: Simyo voor de 20e keer de beste mobiele provider
Wat een mijlpaal! Het consumentenpanel van de Consumentenbond vindt Simyo voor de twintigste keer de beste mobiele provider van Nederland. Daar maakt ons apetrots. We vertellen je daarom graag waarom de Consumentenbond ons de beste vindt van het derde kwartaal van 2020.
Over de beste mobiele provider award
beste mobiele provider award consumentenbond simyo
Het consumentenpanel van de Consumentenbond beoordeelt elk kwartaal mobiele providers. Dit panel bestaat uit ruim 8000 leden die providers aan de tand voelen. Dit doen ze onder andere op de kwaliteit van het mobiele netwerk, storingspercentage, administratieve problemen en algemene tevredenheid. Simyo is nu voor de twintigste keer de beste mobiele provider van Nederland. De toetsingscriteria hiervoor zijn als volgt:
Oordeel bellen onderweg
Oordeel bellen binnen
Oordeel bellen buiten
Ontvangen en versturen sms
Oordeel internet onderweg
Oordeel internet binnen
Oordeel internet buiten
Algemene tevredenheid
Voorwaarden
Problemen bellen en sms’en
Problemen internet
Traag internet
Problemen administratief
Waarom vindt de Consumentenbond Simyo de beste mobiele provider?
Het kiezen van de beste mobiele provider is dus alles behalve nattevingerwerk. Simyo is de beste, omdat ons gemiddelde cijfer het hoogste is. We scoren namelijk een 8,5. Volgens de Consumentenbond krijgen we dit mooie cijfer om een paar redenen. Welke? Je leest ze hieronder.
Hoge algemene tevredenheid
beste mobiele provider consumentenbond hoogste tevredenheid simyo
Leden van het consumentenpanel van de Consumentenbond die klant zijn van Simyo, zijn heel tevreden over ons. Ons gemiddelde cijfer voor algemene tevredenheid is namelijk een 9,5. Een hoog cijfer waar we ontzettend trots op zijn. Als jij blij bent, dan zijn wij dat ook!
Beste belkwaliteit
Van alle providers, ervaren de leden van het consumentenpanel bij ons de beste belkwaliteit. Voor bellen binnenshuis scoren we een 8,5, voor bellen buitenshuis een 8,9 en voor bellen onderweg zelfs een 9. Daarmee scoren we op elk onderdeel het hoogste cijfer. Natuurlijk blijven we hard werken om deze mooie cijfers nog verder op te krikken.
Beste mobiele internet
beste mobiele provider consumentenbond beste mobiele internet simyo
We streamen, appen en beeldbellen wat af met onze telefoons. Daarvoor is goed mobiel internet onmisbaar. Anders lukt het niet om een foto op social media te plaatsen of om een film te streamen. De Consumentenbond is te spreken over de kwaliteit van ons mobiele netwerk. Voor internet binnen scoren we een 8,8, voor internet buiten een 9 en voor internet onderweg zelfs een 9,3. Dat is per criteria het hoogste cijfer van het afgelopen kwartaal. Dit natuurlijk met dank aan het uitstekende netwerk van KPN.
Minste problemen
beste mobiele provider consumentenbond minste problemen simyo
Tijdens het bellen, sms’en en internetten wil je niet dat de verbinding wegvalt. Anders hoor je iemand niet goed, ben je niet bereikbaar of kun je geen sites bezoeken. Van storingen wordt daarom niemand blij, van een laag storingspercentage wél. Bij ons ervaren mensen de minste problemen met mobiel internet (2,2 procent) of last van traag internet (3,9 procent). Daarnaast heeft Simyo een relatief laag storingspercentage voor bellen en sms’en (1,7 procent).
Iets waar we ook blij van worden is ons lage percentage van 0,7 procent voor administratieve problemen. Dit zijn problemen met de factuur of onterechte afschrijvingen. Ook dit percentage kan ons natuurlijk niet laag genoeg zijn. Daar blijven we dus hard aan werken!
Uitslag beste mobiele provider award Consumentenbond augustus 2020
Hieronder staat de volledige uitslag van de award voor beste mobiele provider van Nederland. Deze gaat over de test van de Consumentenbond over de periode juli tot en met september 2020.
Trots op deze mijlpaal
beste mobiele provider consumentenbondhoogste cijfer simyo
Simyo is voor maar liefst de twintigste keer de beste mobiele provider volgens de Consumentenbond. “We zijn ontzettend trots op deze mijlpaal”, vertelt onze General Manager, Bart van den Berg. “Het winnen van de beste mobiele provider award van de Consumentenbond is altijd een groot compliment. Het panel is onafhankelijk en hanteert heel veel verschillende toetsingscriteria. Dat we nu voor de twintigste keer gewonnen hebben is iets om ontzettend trots op te zijn. Dankzij deze award van de Consumentenbond hebben mensen die een nieuwe provider zoeken écht een goed beeld van waar ze het beste af zijn. Natuurlijk gaan we nu hard aan het werk om de beste te blijven en om de volgende keer nóg betere cijfers te scoren. Er blijft immers altijd werk aan de winkel”