'Webwinkel We Love Musthaves overtreedt de regels, bestelfunctie offline'
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft onlangs de webshop ‘We Love Musthaves’ een last onder dwangsom opgelegd. De autoriteit heeft namelijk vastgesteld dat de webwinkel de regels overtreedt. De bestelfunctie van de shop is inmiddels offline gehaald.
Geen nieuwe bestellingen mogelijk
De dwangsom werd op 30 oktober 2020 opgelegd. Het gaat om een bedrag van 2.000 euro per week tot een maximum van 20.000 euro. 'We zullen de komende periode controleren of de webwinkel de wijzigingen heeft doorgevoerd. De bestelfunctie is in ieder geval offline gehaald. Er kunnen dus geen nieuwe bestellingen meer worden gedaan, maar bestaande klanten kunnen wel contact zoeken, aldus woordvoerder Saskia Bierling tegenover Radar.
Aanpassingen
De webshop moet daarnaast de volgende aanpassingen doorvoeren:
'Duidelijke informatie over de levertermijn en deze ook nakomen.'
'Als de consument binnen de bedenktijd van zijn aankoop afziet en de overeenkomst ontbindt, moet hij binnen veertien dagen daarna zijn geld terugkrijgen, ook bij producten in de uitverkoop of die met korting worden verkocht.'
'Terugbetaling met een tegoedbon mag alleen als de consument met tegoedbon heeft betaald.'
'Hygiënische producten waarvan de verzegeling niet is verbroken mogen geretourneerd worden.'
'Betere bereikbaar zijn voor klanten: de webwinkel moet ervoor zorgen dat de consument via alle aangegeven contactmogelijkheden, zoals telefonisch, per e-mail en de live chat, in contact kan komen met het bedrijf.'
Eerdere meldingen
Het is overigens niet de eerste keer dat 'We Love Musthaves' op het matje wordt geroepen. De autoriteit heeft de webwinkel, die verschillende modeartikelen verkoopt, in 2019 ook al aangesproken na klachten van consumenten. 'Sinds begin 2020 ontvingen we opnieuw meldingen over dit bedrijf.'