Pas op voor nieuwe nepmail Bol.com
Er gaat een nieuwe nepmail van Bol.com rond waarin klanten worden bedankt voor de bestellingen die ze de afgelopen maanden hebben gedaan. 'Het is herfst en dat willen we vieren bij Bol. Daarom staat er iets voor u klaar in uw account.'
Het bericht is echter nep, bevestigt Eva Hersbach, woordvoerder van de webwinkel.
Persoonlijke code
In het bericht wordt ook een 'persoonlijke code' verstrekt die bestaat uit je achternaam en een cijferreeks. 'Met de onderstaande code ziet u direct wat we voor u in petto hebben. Gebruik onderstaande link om de code te checken.'
Bekend
De woordvoerder meldt dat het bedrijf op de hoogte is van de nepmail. 'Deze nepmail is bekend bij ons, hier hebben we al meerdere meldingen van gehad. Als klanten zo'n mail willen melden, kunnen ze ons op de hoogte stellen via valse-email@bol.com. Dan wordt de melding automatisch verwerkt. Ook kunnen klanten altijd terecht bij onze klantenservice als ze nog vragen hebben.'
Valse mail herkennen
Voor tips over hoe je een valse mail uit naam van het verkoopplatform kunt herkennen, kun je de website raadplegen. Hier worden diverse voorbeelden gegeven. Ook wordt hier vermeld vanaf welke e-mailadressen ze een mail kunnen sturen.