Amazon trekt na jaren ontwikkeling stekker uit game Crucible
Webwinkelgigant Amazon heeft na jaren aan ontwikkeling de stekker uit zijn game Crucible getrokken. Dat meldt het bedrijf op zijn site.
Het schietspel Crucible was al sinds 2014 in ontwikkeling bij Amazon-dochter Relentless Studios. In de gratis game zouden spelers het online tegen elkaar kunnen nemen.
Amazon bracht de game in mei dit jaar uit, maar na veel klachten van spelers werd de titel in juli weer teruggebracht naar een testfase. Sindsdien sleutelde de studio aan een verbeterde variant.
"We hebben sindsdien alle ontvangen feedback geanalyseerd en een lastige keuze gemaakt", schrijft Relentless Studios nu op zijn blog. "We stoppen met de ontwikkeling van Crucible." De ontwikkelaars gaan werken aan andere games van Amazon, waaronder het online rollenspel New World.
Eerste serieuze game van Amazon
Daarmee komt een einde aan de eerste serieuze game die Amazon wilde maken. De techreus had al eerder spellen gemaakt, maar deze waren vooral bedoeld voor smartphones en tablets.
Amazon investeert steeds meer in games. Het bedrijf kocht enkele jaren terug streamingplatform Twitch. Onlangs werd ook Luna onthuld, waarmee gamers hun spellen vanuit datacenters kunnen spelen. Daarmee wordt geconcurreerd met Googles Stadia en Microsofts Game Pass.