Consumententip: Online klagen helpt
Bellen naar een klantenservice kan een vervelende onderneming zijn. Vaak sta je minuten lang in de wacht, en als je dan eenmaal iemand aan de lijn krijgt, word je weer doorverbonden omdat je niet met de juiste afdeling belt. Gelukkig kan het tegenwoordig ook anders. Zet jouw klacht op internet en je word snel geholpen.
Dat steeds meer klanten klagen op internet komt door de populariteit van social media. Hyves, Facebook, Twitter en diverse fora staan vol met klachten over bedrijven en hun geleverde diensten. Veel grote bedrijven hebben daarom speciale ‘webcareteams’ in het leven geroepen. De webcaremedewerkers struinen het internet af op zoek naar klachten over hun bedrijf, om die vervolgens zo snel mogelijk op te lossen. Want hoe langer die klachten op het internet te lezen zijn, hoe slechter dat is voor de reputatie van het bedrijf.
Twitter is verreweg de populairste methode van online klagen. Binnen een paar seconden kan de klacht al online staan. Jouw ergernis is zo op deze manier makkelijk te delen met de rest van de wereld. De bedrijven houden daarom Twitter goed in de gaten om direct te kunnen reageren.
Heb je zelf ook gegronde klachten over een bedrijf of instelling? Ga naar ons eigen consumentenforum en plaats jouw verhaal. Misschien dat er iemand van webcare meeleest zodat jouw klacht snel kan worden opgelost.