Consumententip: Geld terug bij storing?
Hebt u een (combinatie-)abonnement voor telefonie, internet en/of televisie? Of een mobiele variant daarvan? Dan kan je wel eens te maken krijgen met een storing. Wat zijn je rechten?
Bij elektronische diensten zoals internet, telefonie en televisie kan altijd wel eens een storing optreden. In de algemene voorwaarden van uw abonnement kan je lezen welke kwaliteit je van de dienst mag verwachten. Er staat bijvoorbeeld in wanneer de beschikbaarheid of betrouwbaarheid van de dienst eens wat minder kan zijn, en hoe lang een storing ongeveer mag duren. Vaak heeft de aanbieder even de tijd nodig om de oorzaak van een storing op te sporen om deze op te lossen.
Schadevergoeding?
Geld terugkrijgen van uw aanbieder is mogelijk. In de algemene voorwaarden kan je ook lezen wat voor schadevergoeding- of terugbetalingsregeling er geldt als je aanbieder de dienst niet op tijd goed kan leveren. Je moet immers wel je rekening blijven betalen. Duurt een storing langer dan je volgens de voorwaarden mag verwachten? Dan kan het zijn dat je aanbieder hiervoor een deel van je abonnementsgeld vergoedt.