Wat betekent de coronacrisis voor de premie van je autoverzekering?
Het is stiller op de weg dan ooit tevoren. Schadeherstelbedrijven hebben hun business zien teruglopen tot eenderde van wat gebruikelijk is. Ze merken bovendien dat consumenten bang zijn om de auto aan te beiden voor reparatie.
Volgens de FOCWA, de brancheverenigingen van schadeherstelbedrijven, zijn er voldoende maatregelen genomen om te zorgen dat de consument voldoende afstand kan houden. In het verleden zijn premies van autoverzekeringen vaak verhoogd omdat de schadelast gestegen was.
Minder schade geclaimd
Momenteel wordt er enorm veel minder schade geclaimd door consumenten. De vraag is dan ook; wat gaat dat betekenen voor de premies van autoverzekeringen? Richard Weurding van het Verbond van Verzekeraars vertelt erover.
Creatieve manieren
Veel ondernemers moeten nu creatieve manieren verzinnen om nog wat geld te verdienen en restauranthouders doen dat vaak met het bezorgen van maaltijden. Pieter Pot van restaurant Dok du Nord probeert met zijn mede restauranthouders het hoofd boven water te houden door zowel take away als bezorgmaaltijden te leveren. Maar zijn ze wel verzekerd voor schade als ze de maaltijden met hun particuliere auto rondrijden?
Richard Weurding vertelt hoe verzekeraars omgaan met zakelijke activiteiten in tijden van Corona. ASR en Klaverblad hebben aangegeven dat ze daar coulant mee omgaan als de klant het even meldt.