Habbo Hotel ziet tijdens coronacrisis honderdduizenden spelers inchecken
Habbo Hotel, meer dan tien jaar geleden een zeer populaire online game, ziet honderdduizenden spelers terugkeren naar de website. Het verkeer op de site is in de afgelopen maand verdriedubbeld, laat maker Sulake dinsdag weten.
Volgens directeur Valtteri Karu van het Finse bedrijf Sulake is het aantal gebruikers sinds 25 februari met 213 procent gestegen. Het gaat om honderdduizenden nieuwe en terugkerende gebruikers. "Nu de wereld is stilgevallen, zijn er meer gebruikers bij gekomen", vertelt Karu.
Spelers van Habbo Hotel checken in bij een virtueel hotel. Met een lay-out die doet denken aan klassieke videogames, bestaat het hotel uit kamers die spelers kunnen versieren en waar ze andere spelers kunnen ontmoeten om mee te chatten of games te spelen.
Het spel werd twintig jaar geleden uitgebracht en was met name onder jongeren zeer populair. Habbo Hotel werd echter ingehaald door socialemediaplatformen zoals Facebook.
Sulake is in handen van het Nederlandse bedrijf Azerion en de Finse telecomprovider Elisa.