Regelgeving mbt stroomlevering
Op 1 oktober jl. heb ik een nieuwe huurwoning gekregen in Rotterdam in een seniorencomplex. Ik heb mij op 05.10 via website
aangemeld bij Eneco voor stroom levering. Op 08.10 kreeg ik een briefje van Stedin dat mijn stroom afgesloten is omdat er geen
contract aanwezig is. Ik heb gebeld met Stedin en uitgelegd dat ik een me aangemeld heb bij Eneco en dat ik daar een bewijs van kan
aanleveren. Ik kreeg een informatie dat het niets uitmaakt omdat Eneco het via een speciaal systeem aan Stedin moet melden en dat ik contact moet opnemen met Eneco over een spoedlevering en dat zij het stroom hebben afgesloten omdat op dat adres al lang geen contract was. Daarbij moet er 97 euro aansluit kosten betaald worden aan Stedin. Contact opgenomen met Eneco en kreeg te horen dat : 1. Eneco vanaf de aanmelding 5 werkdagen de tijd heeft om een contract op te stellen.
2. Na opstellen van contract hanteert Eneco twee weken bedenktijd en na
die tijd wordt een melding van levering aan Stedin verstuurd.
3. Er kan een spoedlevering aangevraagd worden en dit kost 400 euro en dan
wordt er binnen 2 werkdagen een melding gedaan bij Stedin.
Naar mijn idee is het geldklopperij. Hier moet iets aan gedaan worden.
Ik zoek mensen die ook zo een situatie hebben meegemaakt.