Alweer malversaties en wanprestatie door DHL Parcel
Met de regelmaat van de klok heb ik problemen, vertraging, vermissing, en schade door die klungels van DHL Parcel.
1) Pakket drie weken vermist, onnavolgbaar, en dan toch nog alsnog bezorgd.
2) Pakket vermist ( GESTOLEN DOOR DE DHL MEDEWERKER DUS ), en nooit weer gezien.
Er werd hiervoor een klacht en claim ingediend, en die werd "beloond" met een schadevergoeding van ongeveer 6 euro.
Schadebedrag : 90 euro.
Dit is de procedure die DHL Parcel al snel aanbiedt. Als het een beetje langer duurt dan een paar dagen, het te bewerkelijk wordt om uit te zoeken, en de zending niet was verzekerd bij DHL, dan calculeert DHL dat het waarschijnlijk voordeliger is om de claim te honoreren met een paar euro fooi dan te gaan uitzoeken wie er verantwoordelijk is voor de vermissing (DIEFSTAL ….) . Een paar euro per kilo restitutie en Hoppa, klaar is Kees.
3) Deze maand weer een vermissing van een internationale zending. Was DHL Parcel maar wel van business NAAR business adressen. Dit keer met ernstige schade van duizenden euro. Nu al ruim drie weken vertraging, een boze klant die al eerder werd benadeeld door toedoen van DHL, en ergens halverwege in een sorteercentrum in Duitsland blijkt het pakket niet meer traceerbaar. DHL Parcel verwijst terug naar de afzender die ook niets weet te melden, want er is aldaar niets verkeerd gegaan. Intussen ben ik wel drie weken aan het bellen en mailen met zo ongeveer alle DHL afdelingen (Express, Parcel, Global Forwarding) in binnen- en buitenland, die echter geen van allen iets kunnen uitrichten.
Wat een verschrikkelijke ballentent is dat geworden die DHL. Roep het nog maar eens in koor :
DHL Parcel – Excellence. Simply delivered.
Laatst gewijzigd door TheWinnerTakesItAll op 10 okt 2019 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.