Bedrijf achter Tinder aangeklaagd voor nepaccounts in e-mails
Match Group, het bedrijf achter datingplatforms als Match.com, OkCupid en Tinder, is door de Amerikaanse toezichthouder FTC aangeklaagd voor het maken van reclame met nepprofielen om betalende gebruikers aan te trekken.
In de advertenties zouden de 'gebruikers', gepresenteerd in nepprofielen, interesse tonen in potentiële abonnees. Gebruikers kregen via de mail een bericht dat iemand interesse in hen had getoond met een link die naar een inschrijfpagina leidde.
Honderdduizenden gebruikers misleid
FTC meldt dat Match Group op deze manier honderdduizenden gebruikers zou hebben misleid met als doel ze over te halen een betaald abonnement bij de datingsite af te sluiten. De waakhond neemt het Match Group vooral kwalijk dat gebruikers dachten dat de e-mails van echte mensen afkwamen.
Match Group herkent zich niet in de aanklacht. De FTC zou de e-mails verkeerd hebben geïnterpreteerd. Het bedrijf laat weten zich fel tegen de aanklacht te gaan verdedigen.