Tv-uitzending 16-09-2019
Eten bestellen bij goed aangeschreven restaurants is via Thuisbezorgd.nl een fluitje van een cent, maar achter de schermen werkt de site niet helemaal zoals je misschien denkt. Verder: bij zo'n 55% van de mensen die klagen over de werking van hun warmtepomp blijft het probleem onopgelost.
Thuisbezorgd.nl: is het bovenste restaurant ook echt het beste?
Weinig is zo makkelijk als via Thuisbezorgd.nl een maaltijd bestellen en laten bezorgen. Voeten omhoog, eten op schoot en relaxen maar! Alleen valt het eten een beetje tegen, dus besluit je de volgende keer bij een ander, maar soortgelijk restaurant te bestellen. Maar dan zie je aan de verpakking dat het eten uit dezelfde tent komt als waar je de vorige keer, toen je ontevreden was, besteld had. Het eten komt dus uit dezelfde keuken.
En dat is nog niet alles: op de Thuisbezorgd.nl-website staan de maaltijdaanbieders gerangschikt van boven naar beneden. Is de nummer één echt het beste restaurant of betaalt dit etablissement Thuisbezorgd.nl om bovenaan te staan? Thuisbezorgd.nl reageert in de studio.
Klachten over warmtepompen blijven vaak onopgelost
Uit onderzoek van Radar blijkt dat klachten over het functioneren van warmtepompinstallaties vaak niet naar tevredenheid van de consument worden afgehandeld. Bij maar liefst 55% procent van de consumenten blijft het probleem bestaan, soms zelfs na meerdere keren klagen bij verschillende instanties.
Dat klagen over een niet-functionerende warmtepomp weinig oplevert ontdekt ook Marc Keijzer wanneer hij in 2015 een warmtepompinstallatie laat aanbrengen in zijn woning. Al snel blijkt dat de installatie niet naar behoren werkt. De woning wordt niet warm genoeg, het kraanwater is in de ochtend juist te warm en het beloofde rendement wordt niet gehaald.
Keijzer doet zijn beklag bij de installateur, maar die kaatst de bal terug - en dat terwijl hij erkend lid is van de brancheorganisatie, Techniek Nederland. Radar laat zien hoe je als consument klem komt te zitten.