Ticketmaster gaat servicekosten terugbetalen bij geannuleerde evenementen
Ticketmaster, een van de grootste verkopers van concertkaarten in Nederland, betaalt voortaan de servicekosten terug als een evenement wordt geannuleerd of verschoven. De kaartjesverkoper bevestigt een bericht hierover van de Consumentenbond.
De Consumentenbond riep Ticketmaster eerder al op het beleid op dit gebied aan te passen. Volgens de bond ontbraken juridische gronden om de servicekosten niet terug te betalen.
Lees ook: Consumentenbond: Ticketmaster moet servicekosten terugbetalen
Onrechtvaardig
Een concert wordt geregeld verzet of geannuleerd. Dat heeft vaak te maken met een zieke artiest of het naar een andere locatie verplaatsen van een optreden vanwege grote of juist tegenvallende belangstelling. De servicekosten lopen uiteen van 2 euro tot meer dan 10 euro per kaartje, aldus de Consumentenbond. Consumenten zouden het als onrechtvaardig ervaren dat ze alleen de kosten van het kaartje retour krijgen en niet de servicekosten.
De Consumentenbond is blij dat Ticketmaster zijn beleid aanpast en roept nu andere ticketaanbieders op dit ook te doen. Waarom Ticketmaster deze stap nu heeft genomen, wil een woordvoerder van de kaartjesverkoper niet toelichten.