Samsung Self-Repair-programma nu ook in België beschikbaar
Is je mobiele Samsung-toestel kapot? Vanaf vandaag kan je het zelf maken, met onderdelen die je rechtstreeks van Samsung kan krijgen.
In 2022 ging Samsung van start met een Self-Repair-programma dat gebruikers de mogelijkheid gaf om hun eigen toestellen te repareren. Aanvankelijk liep het programma enkel in de V.S. Vandaag wordt het echter uitgebreid naar een aantal Europese landen. Onder die landen vindt men Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland, Polen, Spanje, Zweden, het V.K. en last but not least: België.
Het programma ondersteunt reparaties aan een aantal toestellen van Samsung. Zo kunnen alle telefoons in de Galaxy S20-, S21- en S22-reeksen zelf gerepareerd worden. Hetzelfde geldt voor de Galaxy Book Pro en de Galaxy Book Pro 360.
Voorts kunnen gebruikers ook niet álle reparaties zelf uitvoeren. Is bijvoorbeeld de batterij van je telefoon opgezwollen? Dan is het best dat je zelf niet aan de herstelling begint, maar de telefoon bij Samsung binnenbrengt voor een professionele herstelling.
Van de S20-, S21 en S22-telefoons kunnen gebruikers zelf het scherm, het achterglas en de oplaadpoorten vervangen. Heb je een Galaxy Book Pro? Dan krijg je toegang tot originele onderdelen om de reparatie uit te voeren. Het zal dan gaan over de voor- en achterkant van de behuizing, het display, de batterij, het touchpad, de aan-uitknop/vingerafdruklezer en de rubberen voetjes van de laptop.
Alle onderdelen zijn te krijgen uit de Samsung selfrepair.shop. Daar krijg je de keuze of je de onderdelen met of zonder gereedschap wil bestellen. Het gereedschap mag je nadien houden, voor het geval je later nog een reparatie wilt uitvoeren. Op de website biedt Samsung bovendien een aantal handleiding en instructievideo’s die moeten helpen bij het herassembleren van je toestel.