Welkom bij accuden.nl, de specialist in laptop accu's en adapters!

Waarom accuden.nl ?

  • 100% Klanttevredenheid
  • 15+ Jaar ervaring
  • 1.000.000+ klanten
  • 1 jaar garantie, 30 dagen niet goed, geld terug garantie !
  • Hoge kwaliteit, staat garant voor de kwaliteit!
  • Lage Prijzen, Direct Van De Producenten!
  • Veilig en makkelijk betalen
  • Snelle Levering, Met de beste internationale logistieke bedrijven als partner, verzendt aan meer dan 200 landen wereldwijd.
Categorie

Capaciteit ,Voltage

Nokia krijgt voor het eerst in bijna 60 jaar een nieuw logo

Het Finse Nokia krijgt voor het eerst in bijna 60 jaar tijd een nieuwe 'merkidentiteit', met daarbij een nieuw logo. Het bedrijf wil zo minder geassocieerd worden met mobiele telefoons.

Nokia kondigde de plannen zondag aan tijdens de telecombeurs Mobile World Congress in Barcelona. "In de ogen van de meeste mensen zijn we nog steeds een merk voor mobiele telefoons, maar dat is niet waar het bij Nokia om draait", zegt Nokia-topman Pekka Lundmark tegen Bloomberg. "We richten ons op netwerken en industriële digitalisering, iets heel anders dan de oude mobieltjes."

Ander bedrijf maakt Nokia-telefoons
Tussen 1998 en 2008 was Nokia het grootste telefoonmerk ter wereld, maar het raakte na de komst van de iPhone van Apple en Google-systeem Android snel zijn marktaandeel kwijt. Nokia is nu een van de grootste fabrikanten van netwerkapparatuur voor telecombedrijven.

Mobieltjes en smartphones maakt het bedrijf zelf niet meer. De Nokia-telefoons worden sinds 2016 op de markt gebracht door een ander Fins bedrijf: HMD Global.

Het nieuwe logo bestaat uit vijf verschillende vormen die samen het woord Nokia vormen. De bekende blauwe kleur van het oude logo maakt plaats voor een reeks kleuren, die verschillen afhankelijk van de context. Het vorige Nokia-logo was gebaseerd op een ontwerp uit de jaren 60.

Koerswijziging
De stap past volgens Lundmark bij de koerswijziging van het bedrijf. Nokia wil naast netwerkapparatuur voor telecomproviders meer focussen op de verkoop van apparatuur aan andere soorten bedrijven. Die tak is nu nog maar goed voor 8 procent van de omzet, zo'n 2 miljard euro, maar Lundmark wil dat bedrag 'zo snel mogelijk naar de dubbele cijfers brengen'.

Nokia wil zich bijvoorbeeld richten op apparatuur voor fabrieksautomatisering en datacenters. Daarmee kan het Finse bedrijf in het vaarwater van techreuzen als Microsoft en Amazon komen. "Soms zijn zij onze partners, soms zijn ze klanten en er zullen ook situaties zijn waarin ze onze concurrenten zullen zijn", zegt Lundmark tegen Reuters.

Ericsson en Huawei
De grootste concurrent van Nokia is het Zweedse Ericsson, dat na zijn overname van Vonage vorig jaar ook wil groeien op de markt voor bedrijven.

Nokia profiteerde de afgelopen jaren bij de verkoop van netwerkapparatuur van de beperkingen die westerse landen oplegden aan de Chinese concurrent Huawei. Ook in Nederland is Huawei niet meer welkom in de kern van telecomnetwerken.

Laatste nieuws


  • Pour-batterie.com
  • Akkusmarkt.de
  • denchi-pc.jp
  • Batteryforpc.co.uk
  • bateríasadaptador.es

Copyright © 2024 www.accuden.nl , Inc. All rights reserved.

Veilige betaling