OnePlus lanceert op 15 december zijn mechanisch toetsenbord
Na smartphones, draadloze oortjes en smartwatches betreedt OnePlus op 15 december een nieuw productsegment, namelijk mechanische toetsenborden.
OnePlus kondigde de komst van het mechanisch toetsenbord aan tijdens zijn Open Ears Forum. Die bijeenkomst stond in het teken van het ophalen van feedback rondom toetsenborden. Het Chinese bedrijf concludeert dat comfortabel gebruik voor de community het belangrijkst is; het toetsenbord mag, om comfortabel gebruik mogelijk te maken, niet te hoog zijn. Verder stelt OnePlus vast dat de voorkeur voor mechanische switches erg subjectief is. Daarom moet het meerdere switchtypen (bekende varianten zijn linear, tactile en clicky, nvdr.) bij het toetsenbord aanbieden.
Lees ook: OnePlus pakt updatestrategie eindelijk grootschalig aan
Ook de prijsstelling kan een pijnpunt vormen, stelt de community. Mechanische toetsenborden zijn vaak te duur voor nieuwkomers in dit segment. Een toetsenbord van het Chinese merk zou dus niet te duur mogen zijn. Ten slotte lezen we in de forumpost over het OOF dat het toetsenbord geschikt moet zijn voor twee doeleinden: productiviteit en gaming. Of de doeleinden overeenkomen met de gebruikscasussen van de gehele OnePlus-community, laat het bedrijf in het midden.
Ter afsluiting van de communitypost stelt OnePlus aan elk van die eisen te kunnen voldoen. Het zal dus een toetsenbord zijn dat geschikt is voor lange werkuren, geschikt is voor allerlei doeleinden en een lange levensduur krijgt. Bovendien zou het toetsenbord “volledig aanpasbaar zijn”, dat schrijft XDA-Developers. Welke onderdelen van het toetsenbord je kan vervangen is nog ongeweten. Bij de meeste mechanische toetsenborden kun je de switches, stabilizers en keycaps vervangen.
Aankondiging op 15 december
OnePlus heeft bij monde van Pete Lau laten weten dat het mechanisch toetsenbord op 15 december wordt aangekondigd. Het toetsenbord maakt deel uit van OnePlus’ nieuwe Featuring-programma. In dit programma werkt het merk met zijn community aan nieuwe producten.
Dit principe lijkt veel op de ontwikkeling van de OnePlus One. Die smartphone werd in 2013 grotendeels samen met de community ontwikkeld. Via verschillende polls en feedbackronden konden communityleden hun feedback over de smartphone delen, alvorens deze op de markt werd gebracht.