Twitter gaat audiochatfunctie Spaces grondig veranderen
Twitter Spaces, een concurrent voor de kortstondig populaire audiochat-app Clubhouse, gaat flink op de schop. Twitter test een versie die meer lijkt op on-demand-radio.
Twitter bevestigt de test tegenover TechCrunch, maar wil niet dieper op details ingaan. TechCrunch zag echter al screenshots van eerdere versies van de test. Daarop zijn thematische radiostations te zien en een gepersonaliseerd station.
Spaces werkt momenteel grotendeels zoals Clubhouse. Die app werd begin vorig jaar plots populair. Clubhouse laat gebruikers live 'gesprekskamers' openen, waarin mensen van alles met elkaar kunnen bespreken. Veel sociale media kwamen door het plotselinge succes van Clubhouse met een eigen versie, waaronder dus Twitter met Spaces.
Dagelijkse audio-samenvatting
De vroege testversie toont nieuwe audio-chatrooms die niet zijn geordend op titel maar op onderwerp, zoals muziek of sport. Die onderwerpen bevatten zowel Twitter Spaces als traditionele podcasts. Ook is er een knop 'dagelijkse samenvatting', een gepersonaliseerde reeks luisterprogramma's en opgenomen Spaces.
Twitter benadrukt dat deze afbeeldingen uit een vroeg stadium komen, en niet representatief zijn voor de toekomstplannen van Spaces. Het bedrijf wil niet verder op details ingaan, maar stelt wel dat er uiteindelijk een officiële aankondiging van de nieuwe functies zal zijn.