Netflix werkt samen met Microsoft aan goedkoper abonnement met reclames
Microsoft gaat Netflix voorzien van de technologie voor reclames bij een nieuw abonnement. De videodienst komt naast de huidige opties met een goedkoper abonnement. Kijkers die daarvoor kiezen, krijgen dan wel advertenties te zien.
Door: onze techredactie
Er moeten nog veel details rond het abonnement worden uitgekristalliseerd, schrijft Netflix-topman Greg Peters. "Maar ons doel voor de lange termijn is helder: meer keuze voor klanten en een omgeving die aantrekkelijker voor adverteerders is dan reguliere tv-zenders."
Microsoft gaat helpen bij het tonen van advertenties aan Netflix-kijkers. "De samenwerking laat ook zien dat onze focus op privacy wordt gewaardeerd", schrijft Microsoft-topman Mikhail Parakhin. "Die is gebouwd op het beschermen van klantgegevens."
Netflix-directeur Reed Hastings liet afgelopen april weten aan een goedkoper abonnement te werken voor gebruikers. De videodienst kampt de laatste tijd met een teruglopend aantal abonnees, mogelijk vanwege de sterke concurrentie van andere streamingdiensten.
In het eerste kwartaal van dit jaar verloor Netflix 200.000 betalende abonnees. Binnenkort verschijnen de cijfers van het afgelopen kwartaal. Volgens CNBC heeft het bedrijf al gewaarschuwd dat er mogelijk twee miljoen gebruikers zijn afgehaakt.