Tefal start terugroepactie: broodrooster kan elektrische schok geven
Tefal is uit voorzorg een terugroepactie gestart voor de Smart’n Light broodrooster, model TL640810. 'Het apparaat kan de gebruiker blootstellen aan een elektrische schok als de broodrooster op de elektriciteit is aangesloten, ook als de broodrooster niet in gebruik is', aldus de fabrikant.
Het apparaat is gedistribueerd in Europa en gefabriceerd in 2021.
Direct stoppen met het gebruik
Tefal verzoekt klanten om per direct te stoppen met het gebruik van het apparaat. De terugroepactie heeft geen betrekking op andere modellen broodroosters van het merk.
Procedure
Als je het product hebt gekocht, kun je het registreren via deze link om het kosteloos te retourneren. Na het invullen van de gegevens, ontvang je een PostNL-verzendlabel dat je kunt printen en op de buitenkant van het pakket kunt plakken. Vervolgens breng je pakket naar een PostNL-pakketpunt bij jouw in de buurt. Als je het label niet kunt uitprinten, kun je retouradres dat op het label wordt vermeld ook op de doos schrijven.
Aankoopbedrag terug
Na ontvangst en controle van het product- en serienummer krijg je de consumentenadviesprijs van 66,99 euro binnen twee weken retour op je bankrekening. Je hebt hiervoor geen aankoopbon nodig.
Vragen
Voor vragen kun je op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur contact opnemen met Tefal via telefoonnummer 043-8800134. Je kunt ook een mail sturen naar: tefalrecall@customercare.info.