Simyo voor de 24e keer beste mobiele provider
Simyo is opnieuw de Beste mobiele provider volgens het panel van de Consumentenbond! De prijzenkast begint zo langzamerhand uit te puilen. Waarom we zulke hoge cijfers krijgen van de panelleden? Eigenlijk vooral omdat alles gewoon goed gaat. Bellen, internetten en onze administratie; de panelleden kunnen ons nauwelijks op fouten betrappen.
Hoe win je de award voor Beste mobiele provider?
Elk kwartaal beoordeelt een panel van pak ‘m beet 8000 man de kwaliteit van mobiele providers. De panelleden melden maandelijks hoeveel storingen er waren met mobiel bellen, sms’en en internetten. En elk kwartaal geven ze aan hoe tevreden ze zijn over hun provider. Elke provider krijgt van minimaal 50 panelleden een oordeel op de verschillende criteria. Hoe minder klachten, hoe hoger de score. De winnaar mag zich Beste mobiele provider van het kwartaal noemen. Nieuwsgierig waar we op worden gecheckt? Dit zijn de criteria:
Bellen onderweg
Bellen binnen
Bellen buiten
Mobiel internet onderweg
Mobiel internet binnen
Mobiel internet buiten
Snelheid internetverbinding
Algemene tevredenheid
Voorwaarden
Problemen bellen
Problemen internet
Problemen administratief
Algemeen oordeel provider
Mate van aanbevelen
Waarom vindt de Consumentenbond Simyo de beste mobiele provider?
Met een gemiddelde score van 8,9 kwam Simyo voor de 24e keer als winnaar uit de bus. De panelleden (en hopelijk jullie ook) zijn over het algemeen zeer tevreden over Simyo. Het hoogst scoren we met mobiel internet, belkwaliteit en onze dienstverlening in het algemeen. Simyo klanten ervaren nauwelijks problemen. En zo hoort het.
Hoogste Providerwaardering
Vorige keer gaven de leden van het consumentenpanel die klant zijn van Simyo een 9,7 voor hun algehele Providerwaardering (voorheen Algemene tevredenheid). Deze ronde scoren we nog net zo hoog en zijn de leden zelfs het meest tevreden over Simyo. En daar zijn wij op onze beurt dan weer heel blij mee.
Beste belkwaliteit
Ooit was een telefoon vooral bedoeld om te bellen. Maar surfen, chatten, streamen en appen zijn alsmaar belangrijker geworden. Toch is een goede belkwaliteit nog steeds het minste wat je van je provider mag verwachten. Wij scoren hier een mooie 9,0 mee, een tiende hoger dan de vorige keer. Op naar de 10!
Beste mobiele internet
Zoals gezegd, we internetten wat af met onze mobieltjes. We staan er nauwelijks bij stil hoe soepel dat gaat, tot het moment dat je filmpje tijdens een cliffhanger blijft hangen. Paniek! Gelukkig gebeurt dat bij Simyo zelden. Klanten melden iets minder problemen met het internet, wel hebben ze vaker last van traag internet. Een mooie 8,4!
Minste problemen
Van storingen en problemen wordt niemand blij, van een laag percentage wél. Met een percentage van 0,7% zijn we de provider met de minste administratieve problemen, maar we zijn wel een tikkie gestegen ten opzichte van het vorige kwartaal, namelijk 0,4%. Onterechte afschrijvingen, fouten in de factuur, dat is bij ons gelukkig een zeldzaamheid. Maar het kan altijd nóg beter dus op naar die 0%! Er zijn dit kwartaal iets meer problemen met het internet gemeld, in het vorige kwartaal was het 2,4% en nu is dit met 0,5% gestegen naar 2,9%. Dus ook daar gaan we er alles aan doen om die percentages zo laag mogelijk te houden!
Wat was de uitslag van de beste mobiele provider award van november 2021?
Benieuwd wie we allemaal achter ons lieten en wat de rest scoorde? In deze tabel zie je alle scores van Simyo en de andere providers.
Beste mobiele provider zijn is een eer
Simyo is ontzettend blij er dit kwartaal weer met de prijs van Beste mobiele provider vandoor te gaan. Deze prijs van de Consumentenbond is een groot compliment, vooral omdat het panel helemaal onafhankelijk is en ons en onze collega’s op veel criteria beoordeelt. Met een totaalscore van 8,9 scoren we 0,2 punten lager dan in het vorige kwartaal. Desondanks pakken we wederom, met veel trots, de eerste plek. Het ultieme bewijs dat we niet achterover leunen zodra die prijs in onze prijzenkast staat te pronken. Het motiveert ons alleen maar om het voor jullie de volgende keer nog beter te doen.