Welkom bij accuden.nl, de specialist in laptop accu's en adapters!

Waarom accuden.nl ?

  • 100% Klanttevredenheid
  • 15+ Jaar ervaring
  • 1.000.000+ klanten
  • 1 jaar garantie, 30 dagen niet goed, geld terug garantie !
  • Hoge kwaliteit, staat garant voor de kwaliteit!
  • Lage Prijzen, Direct Van De Producenten!
  • Veilig en makkelijk betalen
  • Snelle Levering, Met de beste internationale logistieke bedrijven als partner, verzendt aan meer dan 200 landen wereldwijd.
Categorie

Capaciteit ,Voltage

'Patiënten moeten zelf kunnen kiezen voor digitale zorg'

Patiënten moeten bewuster worden van de mogelijkheden om digitale zorg te vragen en zorgverleners moeten het digitale aanbod uitbreiden. Dat zeggen Zorgverzekeraars Nederland (ZN) en de Patiëntenfederatie Nederland. Digitale zorg heeft een enorme vlucht genomen tijdens de coronacrisis. De goede praktijken uit deze periode moeten worden behouden en de keuze tussen digitale en fysieke zorg moet uiteindelijk een recht worden, aldus de organisaties in reactie op een bericht in het AD.

'Vooral bij routinematige onderzoeken biedt het voordelen. Bijvoorbeeld als je nu elke drie maanden naar de dokter gaat die vraagt hoe het gaat en jij dan altijd goed zegt', aldus de zegsman van de Patiëntenfederatie. Mensen kunnen ook bloed- en suikerwaarden en bloeddruk digitaal doorgeven, dat scheelt beide partijen tijd en de zorg is zo ook min of meer doorlopend, vinden beide organisaties. Verder kunnen, in de huiskamer achter het scherm, bijvoorbeeld meerdere familieleden het gesprek met de arts volgen.

Verbetering van zorg
Zo is er volgens de organisaties niet alleen tijdsbesparing, maar ook verbetering van zorg. Artsen zullen natuurlijk altijd aan patiënten blijven vragen om toch langs te komen wanneer ze denken dat het nodig is om de mensen fysiek te beoordelen.

Keuze bij de patiënt
'Laten we het enige goede van de crisis niet laten weglekken', benadrukt de federatie. De patiënt moet wel altijd vrij blijven om toch, voor welke zorgvraag dan ook, fysiek naar een dokter te gaan, bezweert de woordvoerder. 'Het mag niet in de plaats van worden.' ZN is het daar roerend mee eens. De verzekeraarsorganisatie heeft er naar eigen zeggen volop begrip voor dat niet iedereen een computer of een smartphone heeft en dat ook niet iedereen er handig mee is. Patiënten moeten te allen tijde zelf kunnen kiezen hoe ze in contact willen staan met een zorgverlener.

Voorbeelden digitale zorg
Er zijn inmiddels tal van voorbeelden van digitale zorg. Zo werd recent voor coronapatiënten die niet naar het ziekenhuis hoeven de CovidBox ontwikkeld, die de ademfrequentie meet en een thermometer, een bloeddrukmeter en een vragenlijst omvat. Ook is er de Ik-Herstel-app waarin de van een operatie herstellende patiënt ziet wat hij op welk moment zou moeten kunnen doen.

Vrouwen met een risico op niet al te ingewikkelde zwangerschapscomplicaties krijgen een apparaat om vanuit huis scans te maken, waardoor opname of veelvuldig ziekenhuisbezoek voorkomen kan worden. Op een tablet ziet de aanstaande moeder de hartslag van haarzelf en haar baby en ze kan zien of ze (beginnende) weeën heeft. De gynaecoloog analyseert deze gegevens in het ziekenhuis. En dan is er bijvoorbeeld nog de Diabeter, een controlesysteem voor mensen met type 1-diabetes.

Onderzoek
Volgens de Patiëntenfederatie is er in politiek Den Haag ook sprake van een onderzoek om de keuzemogelijkheid in de wet vast te leggen.

Laatste nieuws


  • Pour-batterie.com
  • Akkusmarkt.de
  • denchi-pc.jp
  • Batteryforpc.co.uk
  • bateríasadaptador.es

Copyright © 2024 www.accuden.nl , Inc. All rights reserved.

Veilige betaling