Welkom bij accuden.nl, de specialist in laptop accu's en adapters!

Waarom accuden.nl ?

  • 100% Klanttevredenheid
  • 15+ Jaar ervaring
  • 1.000.000+ klanten
  • 1 jaar garantie, 30 dagen niet goed, geld terug garantie !
  • Hoge kwaliteit, staat garant voor de kwaliteit!
  • Lage Prijzen, Direct Van De Producenten!
  • Veilig en makkelijk betalen
  • Snelle Levering, Met de beste internationale logistieke bedrijven als partner, verzendt aan meer dan 200 landen wereldwijd.
Categorie

Capaciteit ,Voltage

De gekste marketingstunts voor smartphones!

Wat is dé manier om wereldwijd aandacht voor je product te krijgen? Juist: zorgen dat het een hype wordt op social media. Dat hebben de makers van de smartphone ook in hun oren geknoopt. Dus bedenken ze de gekste marketingstunts om hun telefoons wereldberoemd te maken. En daarin gaan ze ver. Heel ver. De 4 gekste stunts op een rij!

Appel-gemeenschap dolblij met Samsung smartphone’
Apple versus Samsung: de titanenstrijd tussen de smartphonegiganten levert mooie acties op. Zoals onlangs in het Gelderse dorpje Appel (in het Engels ook wel bekend als Apple). Met een cameraploeg én een busje vol Samsung Galaxy S9’s reed Samsung naar het dorp. In de video hieronder zie je dat bewoners de Galaxy S9 krijgen en worden geholpen met de overstap. Het marketingteam hoopte op krantenkoppen als: ‘Appel-gemeenschap dolblij met Samsung smartphone’. En dat is (bijna helemaal) gelukt. Het AD kopt bijvoorbeeld ‘In Appel deelt Samsung gratis de nieuwste smartphones uit’. Samsung mag in z’n handen wrijven: het filmpje is namelijk al meer dan 100.000 keer bekeken.

Powerbanks voor Apple-fans
Ook Huawei deelt graag een plaagstootje uit richting concurrent Apple. Singaporese Apple-fans die in de rij lagen voor de nieuwste iPhone, werden door Huawei verrast met powerbanks. ‘Hier, een powerbank. Die zul je nodig hebben. Namens Huawei’, stond erop. Een ludieke marketingstunt om de vermeende karige batterijcapaciteit van iPhones op de hak te nemen. Zodat de Apple-fans ook later op de dag nog een euh… appeltje voor de dorst zouden hebben. En voor de Amsterdamse Apple Store plaatste Huawei een powerbank– inderdaad, een waar je ook op kunt zitten – zodat mensen tijdens het wachten gratis hun smartphone konden opladen.

LG marketingstunt gone wrong
Deze marketingstunt uit de oude doos mag niet in dit lijstje ontbreken. In 2013 ging het Koreaanse LG namelijk flink de mist in met een promotieactie. Bij de lancering van hun G2 liet het merk onder de noemer ‘G in the cloud’ honderden heliumballonnen in de vorm van een G op in de Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoul. In de ballonnen zaten tegoedbonnen voor een gratis G2. Mensen wilden blijkbaar zó graag een gratis smartphone, dat ze de ballonnen met balletjespistolen uit de lucht schoten. Het resultaat? Chaos en 20 gewonden door afketsende kogels. LG moest diep door het stof.

 

Een uur lang staren voor een Galaxy S4
Deed je dit spelletje vroeger ook? Elkaar strak in de ogen kijken en degene die het eerst wegkijkt of lacht, verliest. Bij de lancering van de Galaxy S4 zetten de pr-mensen van Samsung Zwitserland dit spelletje in voor een geslaagde marketingstunt. Op het station in Zürich bouwden ze een stellage met daarin een Galaxy S4. De uitdaging: kijk een uur lang onafgebroken naar de smartphone. Lukt het? Dan is de smartphone van jou. Eitje, denk je nu misschien. Maar je hebt nog niet gezien met wat voor absurde afleidingsmanoeuvres Samsung op de proppen kwam! Check het filmpje hieronder, dat meteen gigantisch vaak werd bekeken.

En Apple dan?
Er ontbreekt nog één grote naam in deze lijst met marketingstunts: Apple. De maker van de iPhone heeft die marketingstunts niet echt nodig, want de lancering van ieder model leidt bijna vanzelf tot een hype. Toen in 2013 de iPhone 5S uitkwam, lagen er maar liefst 1.417 mensen in de rij voor de flagshipstore in New York. Sommigen hielden hun plekje nachtenlang bezet. Het was de langste rij bij een iPhone lancering ooit. Ook bij de lancering van de iPhone XS, in september dit jaar, waren er weer meer dan 100 mensen die bivakkeerden voor de Amsterdamse Apple Store.

De zin en onzin van marketingstunts
Of het helpt om klanten van Apple af te pikken? Dat is moeilijk te zeggen. Feit is dat Apple-klanten veel trouwer zijn dan Samsung-gebruikers: bij Apple koopt 82 procent hierna weer een Apple, bij Samsung is de ‘retentie’ maar 67 procent.

En dat terwijl de marketingbudgetten van Samsung gigantisch zijn. In 2013 gaf het Zuid-Koreaanse bedrijf bijvoorbeeld 14 miljard dollar uit aan marketing en advertenties, dat is meer dan het bruto binnenlands product van IJsland! Samsung adverteert via tal van kanalen en laat beroemdheden zijn producten promoten. Denk bijvoorbeeld aan de superselfie van Ellen DeGeneres tijdens de Oscars en Jay-Z’s promotieactiviteiten voor Samsung rondom zijn album ‘Magna Carta Holy Grail’, waarvoor zijn bedrijf 20 miljoen dollar ontving.

Ken jij nog andere leuke marketingstunts van smartphonefabrikanten?

Laatste nieuws


  • Pour-batterie.com
  • Akkusmarkt.de
  • denchi-pc.jp
  • Batteryforpc.co.uk
  • bateríasadaptador.es

Copyright © 2024 www.accuden.nl , Inc. All rights reserved.

Veilige betaling